Technologia druku cyfrowego bardzo szybko stała się popularna i nic nie wskazuje na to, aby cokolwiek w tym aspekcie miało się w najbliższym czasie zmienić. Najnowsze badania marketingowe oraz społeczne wyraźnie wskazują na wzrastającą rolę personalizacji w skutecznym działaniu przekazu reklamowego, a właśnie druk cyfrowy, w przeciwieństwie do druku offsetowego, daje takie możliwości. Wszystkie odbitki druku mogą być mieć indywidualne dane, co bezpośrednio wpływa na skuteczność przekazu.
Możliwości, jakie daje druk cyfrowy
Druk cyfrowy umożliwia wymianę zdjęć, logotypów, grafik czy też nawet całych tekstów, tak aby każda odbitka stanowiła odrębną część, była indywidualnie dopasowana do potrzeb. Przy tym niezwykle istotny wydaje się fakt, iż taka personalizacja w żaden sposób nie wpływa na podniesienie kosztów produkcji. W druku offsetowym absolutnie nie byłoby to wykonalne.
Personalizacja wydruku jest jedną z najważniejszych zalet technologii druku cyfrowego. Taka opcja sprawdza się w wielu zamówieniach. Druk plakatów niezwykle zróżnicowanych pod względem treści oraz grafiki jest po prostu możliwy. Plik przeznaczony do druku cyfrowego może zawierać rozmaite opcje, na przykład pojawiające się wymiennie zdjęcia czy też hasła. Wszystko po to, aby każdy plakat był maksymalnie spersonalizowany, przeznaczony do konkretnej grupy ludzi, a nawet konkretnej osoby. Przykładowo może to być plakat zapraszający daną osobę lub kilka osób na jakieś wydarzenie. W taki sposób możliwe jest także projektowanie ulotek. Co ciekawe, taki spersonalizowany druk plakatów czy innych form wydruku w ogóle nie podnosi kosztów zlecenia.
Jak widać druk cyfrowy jest bardzo opłacalną metodą wydruku i to dla każdego klienta, bez względu na liczbę zamawianych odbitek. A warto jeszcze dodać, iż urządzenia pozwalają zarówno na wydruk monochromatyczny, jak i kolorowy.